Insan Niçin Yasar?

Posted On // 10 comments
 
 Bu çok temel bir sorudur aslında herkes zaman zaman üzerinde düşünmüştür ve net bir cevabı da yoktur.Tabiki ben de üzerinde çok düşündüm ve bugüne kadar bulabildiğim tek bir cevap var: 

    




İnsan sevmek için yaşar...

Çünkü hayatta yaptığınız herşeyi sevdiğiniz için yapmaya çalışıyorsunuz ve sevdiğiniz için yaptığınız zaman o şey sizin için değerli oluyor ve mutlu oluyorsunuz. DEVAMINI OKU


    Sevdiğiniz kıyafetleri giyiyorsunuz, sevdiğiniz müzikleri dinliyorsunuz.Arkadaşlarınızı sevdiğiniz için onlarla arkadaşsınız.Şu an bu satırları okuyorsanız bu bloğu sevdiğiniz için.Kısaca yaptığınız herşeyde "sevmek" ön planda.O yüzden de "aşk" çok "değerli" bir duygu değil mi?...

    Sevgi, değer ve mutluluk birbirini tamamlayan kavramlar, seviyorsan değer veriyor, değer veriyorsan seviyor ve bu ikisinin de içinde olduğu bie şey yapıyorsan mutlu oluyorsun.

    Bu hafta bir test yaptım, okulda tanıdığım herkesin yanına gidip "nasılsın?" diye sordum. Aslında ilk başta herkesin cevabı iyiyim idi (yalnız bu da alışkanlık olmuş, ölüm döşeğinde olsa sorsan yine iyiyim diyecek) fakat biraz sohbeti artırınca bir dokunup bin işittim resmen.Peki bu insanlar neden mutsuz?

    Sanırım ya elindekilerin değerini bilmiyor ya değer verdiği şeylere sahip değil yada sevmedikleri şeyleri yapıyorlar...

FOTO: http://mlkhnn.blogspot.com.tr/2012/07/yasamak.html

10 yorum:

  1. Murat Öztürk10 Mart 2014 10:29

    insan Hz. ALLAH ' a kul olmak için yaşar.

    YanıtlaSil
  2. Yasamak icin hic bir sebebim. Yok

    YanıtlaSil
  3. Ferhat Harmankaya10 Mart 2014 10:30

    Yaşamam için hiçbir sebebim yok diyen arkadaşbir piskolağa görünsün

    YanıtlaSil
  4. Nerden baktığınız önemli değil bence cevap yine aynı değişmiyor, tıpkı Yunus'un ilahi aşkı gibi, orda da "sevme" var.

    YanıtlaSil
  5. Okudum samimi buldum.
    Lafı dolaştırmadan yazılmış...

    YanıtlaSil
  6. insanlar neden yaşar bu sorunun tek bir cevabı var .diğer cevaplar tamamen laf olsun torba dolsun diye söylenen laflardır.insanlar mecbur olduğu için yaşar .başkada bunun cevapı yok.

    YanıtlaSil
  7. Evet bu yazı çok farklı bir noktaya sürüklenmiş/yorumlanmış durumda.

    Benim burada söylemek istediğim yaşamamızın amacının sevmek olduğu değil sevmenin yaşamın en doğal,temiz ve saf duygusu olduğu vurgusu

    YanıtlaSil
  8. Işıklı Düşler10 Mart 2014 10:44

    Bi iç döküş patlaması/dağınıklığı yaşanmış burda, biz de dökelim mi/saçalım mı, ortalığımı toplayalım bilemedim; aman canım ne haddimize;
    İyisi mi bizde dökelim, tam olsun;

    Yaşamak içinde niçin sorusu belirmez çünkü, Çünkü yaşamak hali doğal oluş halidir, olanın kendisidir-doğaç doğasıdır, itkisizce doğaçtır; (Aksi olasılıkta) Bir neden nasıl gerektirerek yaşamak ve olmak durumunun kurgulanması gerekir öncesinde yani bi önce olması da gerekir, Yani zeka-potansiyel yaşamazken (insan olarak ya da değilken) kendine bi neden niçin atayarak acaba ben yaşasam mı yı düşünmeli, yaşarsam ne için yaşamalıyım sorgulamalı atamalı, koşullamalı; Yaşamak deneyimsiz bu mümkün mü? Yaşamazken bunu da yapamaz ki derim ben;
    İnsan neden olmadan yaşar, yaşamak doğasıdır; sadece yaşar;

    YanıtlaSil
  9. İNSAN NİÇİN Mİ YAŞAR BU SORUNUN CEVABI İÇİNDE BULUNDUĞUNUZ HAL VE RUH HALİNİZE GÖRE DEĞİŞİR BAZILARINA GÖRE ZEVK BAZILARINA GÖREDE SEVMEK BAZILARINA GÖREDE İBADET ETMEK İÇİN YANİ ALLAH A KULLUK ETMEK İÇİN NE OLURSA OLSUN İNSAN OĞLU BU SORUYU HEP SORACAKTIR KENDİNE BEN KİMİM NİÇİN YAŞIYORUM DİYE......

    YanıtlaSil
  10. Apdullah Kar10 Mart 2014 10:45

    selam olsun okuyan kardeşlerime ben bana sorulan sorunu n cevabını arıyorum ama insanlar tarafından cevap gelsede halen kendi aklımın cevap bulmasını diliyorum. yaratan ben sizi dünyaya niçin gönderdim diye sorgusuna cevap mı hazırlamalıyım yoksa sorgusunda evet niçin gönderdiğini idrak etmeye verilmiş olan imkanları en iyi şekilde değerlendirme derecesinde çalışarak yaşamaya çalıştım diyebilmeyi umut ediyorum . sadece insana verilen özellikleri ne şekilde kullanmak ve ne için kullanmak kullanım amacı nasıl olacak gibi bir birey olarak araştırmaya devam ediyorum. sevgiler abdullah karasakız

    YanıtlaSil